سریع ترین پهپاد دنیا با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت!

سریع ترین پهپاد دنیا با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت!

وقتی مکس ورشتاپن، راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی، در حال مسابقه است، خودروی فرمول یک او می‌تواند به سرعت 185 مایل (300 کیلومتر بر ساعت) در ساعت برسد و حتی گاهی اوقات خیلی بیشتر از این. سوال اینجاست که سریع ترین پهپاد دنیا آیا به گرد پای آن هم می رسد؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.

این مسئله مشکلی ایجاد می‌کند اگر بخواهید با پهپاد یا هر دوربین دیگری از خودروی در حال مسابقه فیلم‌برداری کنید. لحظه‌ای که خودرو ظاهر می‌شود، به سرعت از دید خارج می‌شود.

برای حل این مشکل، ردبول یک پهپاد ساخت که توانایی هم‌سرعت شدن با خودروی ورشتاپن را دارد.

این پهپاد برای اولین بار سال گذشته گذشته، در فروردین ماه 1402، در پیست گرندپری سیلورستون آزمایش شد.

در این آزمایش، پهپاد موفق شد کاری را انجام دهد که قبلاً غیرممکن تصور می‌شد: دنبال کردن خودروی جدید فرمول یک ردبول، RB20S، در تمام طول یک دور با سرعت کامل.

راننده‌ای که این آزمایش را انجام داد، مکس ورشتاپن بود؛ قهرمان جهان رانندگان فرمول یک در سال 2021 و برنده مسابقات فرمول یک در سال‌های 2022 و 2023.

به گفته ردبول، این پرواز موفقیت‌آمیز نه تنها در تکنولوژی پهپادها، بلکه در تاریخ فرمول یک بی‌سابقه بود.

اولین فیلم‌برداری متوالی FPV (دید اول شخص) در جهان توسط یک پهپاد سفارشی و دستی ساخته شده، به‌طور خاص برای این چالش، انجام شد تا بتواند با سرعت بالای 300 کیلومتر در ساعت با خودرو همگام شود.

– ردبول ریسینگ

چگونه ردبول توانست فیلم پهپادی از یک خودروی مسابقه‌ای با سرعت کامل بگیرد؟ قابل توجه است که موفقیتی که ردبول به آن اشاره می‌کند فقط درباره ساخت یک پهپاد فوق‌العاده سریع نیست. بلکه پیدا کردن خلبانی که بتواند این پهپاد را با موفقیت پرواز دهد و فیلم‌برداری خوبی انجام دهد نیز اهمیت دارد.

فیلم بردار سریعترین پهپاد کیست؟

در اینجا «شگی» وارد ماجرا می‌شود، خلبان پهپادی که ردبول برای این پروژه با او همکاری کرد.

نام واقعی شگی، رالف هوگنبیرک است و او یکی از خلبانان اصلی در گروه «Dutch Drone Gods» است—خلبانان FPV که بیشتر به خاطر فیلم‌برداری از ورزش‌های هیجان‌انگیز با سرعت بالا شهرت دارند.

شگی همچنین خودش یک خلبان مسابقات پهپاد است و در لیگ مسابقات پهپاد شرکت کرده است. (به‌عنوان یک نکته جالب، هر دو، ورشتاپن و شگی، هلندی هستند—ورشتاپن اولین راننده هلندی است که به قهرمانی جهان رانندگان دست یافته است.)

برای این پروژه ردبول ریسینگ، شگی نه تنها سریع ترین پهپاد را پرواز داد، بلکه آن را ساخت.

در ساخت سریع ترین پهپاد، او می‌دانست که باید پهپادی بسازد که بتواند:

  • به اندازه کافی سریع باشد تا با یک خودروی فرمول یک هم‌سرعت شود (بیش از 300 کیلومتر در ساعت)
  • در شتاب و کاهش سرعت در پیچ‌ها با خودروی فرمول یک برابری کند
  • باتری‌ای داشته باشد که بتواند مسافتی حدود 5.8 کیلومتر را با سرعت کامل طی کند قدرت مداوم را تحمل کند بدون اینکه دچار آتش‌سوزی شود

برای رسیدن به این نیازها، شگی پهپادی با یک شاسی سفارشی ساخت که از موتورهای پیشرفته و تثبیت‌کننده‌ها استفاده می‌کرد.

در نهایت، این پهپاد تنها 985 گرم وزن داشت، دو دوربین 4K حمل می‌کرد و می‌توانست در کمتر از 2 ثانیه از 60 به 180 مایل در ساعت برسد.

اما ساختن پهپاد فوق سریع و پرواز دادن آن دو چالش متفاوت بودند.

به گفته شگی، کنترل این پهپاد سفارشی سخت بود. او نیاز به تمرکز شدید داشت تا بتواند پهپاد را در حالت FPV (دید اول شخص) پرواز دهد و هم‌زمان زاویه دوربین پهپاد را به‌صورت دستی بررسی و تنظیم کند تا مطمئن شود که فیلم‌برداری خوبی انجام می‌دهد.

در مورد آدرنالین، من باید نسبتاً آرام باشم، اما این کار سخت است. من بسیار عصبی بودم. خیلی از خلبان‌ها دچار لرزش انگشتان می‌شوند، اما ذهن من در پهپاد قرار می‌گیرد. من کاملاً متصل می‌شوم، مثل یک تجربه بیرون از بدن است.

شگی، با نام اصلی رالف هوگنبیرک، خلبان مسابقات پهپادی FPV

گام بعدی ردبول ریسینگ و گروه Dutch Drone Gods در زمینه سریع ترین پهپاد چیست؟

حالا که ردبول ریسینگ ثابت کرده می‌تواند این نوع فیلم‌برداری با سرعت بالا را انجام دهد و پهپادی دارد که از عهده این کار برمی‌آید، ممکن است به زودی شاهد فیلم‌های بیشتری از این دست باشیم.

در یک مصاحبه اخیر با ردبول، شگی اعلام کرد که او در حال حاضر به فکر بهبود پهپاد است، از جمله دریافت یک فید زنده با کیفیت بالا برای پخش زنده، و همچنین انجام آزمایشات بیشتر برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان پهپاد.

یک روز، طبق چشم‌انداز او، این پهپادهای فوق سریع می‌توانند در مسابقات به‌طور معمول حضور داشته باشند و فیلم‌های زنده از خودروها در حال حرکت با سرعت بالا ارائه دهند. حتی ممکن است پهپادهای فوق سریع متعددی وجود داشته باشند (اگرچه انجام این کار چالش‌های زیادی به همراه دارد).

این می‌تواند نحوه تماشای فرمول یک توسط مردم را تغییر دهد.

– مکس ورشتاپن، قهرمان جهان رانندگان فرمول یک در سال 2021

آیا به دنبال خرید پهپاد سمپاش هستید؟

مروری بر بهترین پهپادهای سمپاش

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات (S20)

یک پهپاد پرطرفدار با ماژول‌های متنوع

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات (S30Pro)

پیشرفته ترین پهپاد سمپاش کشور

پهپاد سمپاش 10 لیتری شریف اگربات (S10)

مناسب برای سمپاشی مزارع کوچک

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *