16 الی 18 مردادماه- دوره آموزشی صلاحیت پروازی پهپاد (مهارت خلبانی پهپاد)
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه

سم پاشی با پهپاد بر روی ذرت در صربستان: مطالعه موردی

سم پاشی با پهپاد بر روی ذرت در صربستان: مطالعه موردی

در صربستان، ذرت مهمترین محصول کشاورزی است و بسیاری از شرکت های تولید بذر پایه و انتخاب نژاد روی تولید بذر باکیفیت برای منطقه کار می کنند. سالانه حدود 1 میلیون هکتار ذرت کاشته می شود و متوسط برداشت تقریباً 6.5 تن در هکتار است، در حالی که کشاورزان برتر بیش از 10 تن در هکتار برداشت می کنند. در این مقاله سم پاشی با پهپاد بر روی ذرت در مزرعه ای در صربستان مورد مطالعه قرار گرفت.

بیشتر ذرت در بازار داخلی باقی می ماند و حجم قابل توجهی نیز صادر می شود. برای دستیابی به بالاترین عملکرد ممکن، به طیف وسیعی از اقدامات فنی کشاورزی نیاز است. مبارزه با آفات مهاجم در مراحل پایانی رشد ذرت تا پیش از ظهور پهپادها، به ماشین آلات سنگین و گران قیمتی وابسته بود که به سختی به مزارع دسترسی پیدا می کردند و بدون آسیب جزئی به محصول امکان پذیر نبود.

هدف سم پاشی

سم پاشی بخشی از فناوری توصیه شده در انتخاب لاین های بذر ذرت و تولید بذر پایه برای موسسه ذرت Zemun Polje در صربستان بود. در همین دوره، همین عملیات را برای مزارع آزمایشی شرکت های Corteva/Pioneer، KWS، AgriReserach در منطقه خود انجام دادیم. هدف، محافظت در برابر کرم ساقه خوار ذرت (Ostrinia nubilalis) بود. دو بار سم پاشی انجام شد. اولین سم پاشی در دهه اول تیرماه و دیگری در ابتدای مردادماه برای هدف قرار دادن دو نسل مختلف کرم ساقه خوار صورت گرفت.

ویژگی بارز این سم پاشی ها در محیط موسسه این بود که در تعداد زیادی از قطعات کوچک، به مساحت 0.4 تا 6 هکتار انجام می شد.

اطلاعات محیط

کارایی سم پاشی با پهپاد می تواند به دلیل تبخیر ذرات ریز در میانه هوا و همچنین اثربخشی مواد شیمیایی که با افزایش دما کاهش می یابد، به طور قابل توجهی در دمای بالاتر افت کند. به همین دلیل، ما انتخاب کردیم که کار را در صبح و زمانی که دما زیر 30 درجه سانتیگراد باشد انجام دهیم.

اطلاعات مواد شیمیایی

بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده، تنها دو نوع سم برای مبارزه با کرم ساقه خوار ذرت مناسب هستند. هر دوی آنها بر پایه ریناکسیپیر (کلورانترانیلیپرول) هستند. کورژان 20 SC حاوی تنها یک ماده فعال است که برای زنبور عسل و حشرات شکارگر بی خطر است، بنابراین انتخاب منطقی برای این سم پاشی بود.

آیا به دنبال خرید پهپاد سمپاش هستید؟

مروری بر بهترین پهپادهای سمپاش

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات (S20)

یک پهپاد پرطرفدار با ماژول‌های متنوع

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات (S30Pro)

پیشرفته ترین پهپاد سمپاش کشور

پهپاد سمپاش 10 لیتری شریف اگربات (S10)

مناسب برای سمپاشی مزارع کوچک

مقایسه مختصر تفاوت بین پهپاد، سم پاش دستی و سایر تجهیزات سنتی در این مورد

ارتفاع ذرت در زمان سم پاشی اول تقریباً 1.10-1.20 متر و در سم پاشی دوم بیش از 2.50 متر بود، بنابراین به جای استفاده از سمپاش با ارتفاع بالا، از سم پاشی با پهپاد DJI Agras T16 استفاده شد. مزیت اصلی این بود که سم پاشی با پهپاد، کارآمد و بدون آسیب به محصول انجام می شود. مزیت قابل توجه سم پاشی با پهپاد، زمان واکنش بسیار کوتاهتر (از زمان فراهم شدن شرایط و ثبت سفارش تا انجام سم پاشی) و سهولت بیشتر در هدایت دستگاه به دلیل کوچک بودن قطعات سم پاشی شده و در نتیجه دشواری استفاده از ماشین آلات سنتی در آنها بود. حتی با احتیاط در سم پاشی با روش های سنتی، به محصول آسیب وارد می شود. تولید لاین های بذری و بذر پایه بسیار پرهزینه است و این واقعیت که سم پاشی با پهپاد به محصول آسیبی نمی رساند، یک مزیت عالی است.

نتیجه گیری

سم پاشی به طور موثر انجام شد و محصول از آفات محافظت شد. هیچ آسیبی به محصول مشاهده نشد. توصیه اصلی این است که به دما توجه شود تا از تبخیر زودرس سم یا ماندن محلول سم پاشی در لایه وارونگی هوا جلوگیری شود.

مرجع

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *