18 الی 20 اردیبهشت - دوره آموزشی صلاحیت پروازی پهپاد (مهارت خلبانی پهپاد)
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه

موتور برق مناسب پهپاد سمپاش

موتور برق مناسب پهپاد سمپاش

سمپاشی به کمک پهپاد مزایای بسیاری نسبت به روش های سنتی دارد، که از جمله آن می توان به سرعت بالای سمپاشی، حفظ سلامت کاربر بعلت عدم تماس مستقیم با سم، امکان سمپاشی در زمین های گلی، یکنواختی در پاشش و قابلیت سمپاشی در شب بعلت انجام تماما خودکار عملیات، اشاره کرد. برای مطالعه کامل مزایای استفاده از پهپادهای سمپاش می توانید به مقاله مربوط به آن در اینجا مراجعه کنید. شرکت شریف اگربات، با بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه طراحی و ساخت پهپادهای با کیفیت، پهپادهای محلول‌پاش شریف اگربات را در ظرفیت های مختلف ارائه داده است. از بین پهپادها، پر مخاطب ترین محصول تاکنون، پهپاد ۲۰ لیتری شریف اگربات بوده است. اکثر پهپادهای سمپاش در بازار از جمله پهپادهای سمپاش شریف اگربات، از باتری به عنوان منبع تامین انرژی استفاده می کنند. به جهت باتری ها باید به صورت مستمر شارژ شوند و چون در زمین های کشاورزی معمولا برق وجود ندارد برای شارژ باتری ها به موتور برق نیاز هست. در این مقاله با موتور برق مناسب پهپاد سمپاش آشنا خواهیم شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد پهپاد ۲۰ لیتری شریف اگربات اینجا (لینک صفحه معرفی پهپاد) را کلیک کنید.

باتری ها در هر پرواز تقریبا تخلیه شده و باید برای پروازهای آینده دوباره شارژ شوند. معمولا پکیج استاندارد ارائه شده توسط شرکت شریف اگربات شامل ۴ باتری و یک شارژر ۴ کاناله است. به همین منظور کاربر برای استفاده مداوم در زمین کشاورزی نیاز به شارژ باتری ها پس از تخلیه آنها دارد.

آیا به دنبال خرید پهپاد سمپاش هستید؟

مروری بر بهترین پهپادهای سمپاش

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 20 لیتری شریف اگربات (S20)

یک پهپاد پرطرفدار با ماژول‌های متنوع

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات

پهپاد سمپاش 30 لیتری شریف اگربات (S30Pro)

پیشرفته ترین پهپاد سمپاش کشور

پهپاد سمپاش 10 لیتری شریف اگربات (S10)

مناسب برای سمپاشی مزارع کوچک

شارژر این باتری ها با برق ۲۲۰ ولت متناوب AC 220V کار می کند. به همین علت و با توجه به محیط کاری زمین های کشاورزی و دسترسی محدود به برق در این زمین ها، کاربران پهپادهای کشاورزی به موتور برق در زمین کشاورزی نیازمند هستند.

برای خرید موتور برق باید به موارد مختلفی از جمله توان تولیدی، ابعاد، جنس سیم پیچ و برند موتور برق توجه کرد. در ادامه نکات مهم مربوط به هر کدام رو توضیح خواهیم داد.

  • توان تولیدی: موتور برق باید بتواند توان مورد نیاز شارژر پهپاد را تامین کند. به عنوان مثال، در حال حاضر توان شارژر پهپاد سمپاش شریف اگربات به میزان ۳۰۰۰ وات است. پس در نتیجه موتور برق باید بتواند حداقل ۳۰۰۰ وات تولید کنید. اما نکته قابل توجه این است که معمولا موتور برق ها به میزان توان نامی یا همان توانی که بیان می کنند نمی توانن توان تولید کنند و حدود ۱۰ درصد کمتر تولید می کنند. همچنین معمولا بازده موتور برق ها بعد از چند سال کار، پایین آمده و توان تولیدی کاهش پیدا می کند (البته این موضوع بستگی به کیفیت ساعت و برند تولیدی دارد). به همین منظور حداقل توان پیشنهادی برای موتور برق ۴۵۰۰ وات است. در صورتی که کاربر در آینده بخواهد از دو شارژر برای کاربردهای بیشتر و سرعت بالاتر سمپاشی استفاده کند موتوربرق ۷۵۰۰ وات توصیه می شود.

جمله کلیدی:

حداقل توان پیشنهادی برای موتور برق ۴۵۰۰ وات است. در صورتی که کاربر در آینده بخواهد از دو شارژر برای کاربردهای بیشتر و سرعت بالاتر سمپاشی استفاده کند موتوربرق ۷۵۰۰ وات توصیه می شود.

  • جنس سیم پیچ آلترناتور: در موتور برق های موجود در بازار، از دو نوع سیم پیچ در آلترناتور یا دینام استفاده می شود. در صورتی که جنس سیم پیچ دینام یک موتور برق از جنس مس باشد، خروجی برق با کیفیت تر و افت ولتاژ کمتر ایجاد خواهد کرد. پس باید دقت داشت که حتما از موتوربرق با سیم پیچ آلترناتور مسی استفاده شود.

جمله کلیدی:

باید دقت داشت که حتما از موتوربرق با سیم پیچ آلترناتور مسی استفاده شود.

  • ابعاد: نکته دیگر اینکه از جا شدن موتور برق از نظر ابعادی در وسیله نقلیه خود و حمل و نقل آسان این وسيله مطمئن شوید.
  • برند تولیدی: همیشه تهیه وسایل پر کاربرد با برند مناسب توصیه می شود چراکه برندهای معروف علاوه بر کیفیت مناسب و عمر بالای دستگاه، خدمات پس از فروش بهتری داشته و قطعات بیشتری از این دستگاه ها در بازار موجود است. در حال حاضر برندهای هوندا و هیوندای دو برند با کیفیت موتور برق در کشور هستند.

به طور کلی موتور برق مناسب برای پهپادهای سمپاش از جمله پهپاد سمپاش شریف اگربات، یک موتور برق 7500 وات، بنزینی، با سیم پیچ مسی است.

برند مناسب برای موتور برق برای پهپاد سمپاش در حال حاضر هوندا و هیوندای است.

سوال دیگری که مطرح است این است که آیا از موتور برق‌های بنزینی استفاده کنیم یا از موتور برق‌های دیزلی؟
موتور برق‌هایی که از گازوئیل استفاده می‌کنند یا به اصطلاح دیزلی هستند معمولاً وزن بالایی داشته و در جابجایی، فشار زیادی به خودروی حامل آن وارد می شود. در نتیجه پیشنهاد می‌شود با توجه به استهلاک زیادی که به خودرو برای حمل موتور برق دیزلی وارد می شود، از موتور برق های بنزینی برای شارژ باتری های پهپادهای سمپاش استفاده کرد.

در نهایت در صورتی که برای تهیه موتور برق مناسب پهپاد سمپاش خود سوالی داشتید یا نیاز به مشاوره نخصصی داشتید می توانید با شرکت شریف اگربات تماس بگیرید. ما را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

مقالات مرتبط