18 الی 20 اردیبهشت - دوره آموزشی صلاحیت پروازی پهپاد (مهارت خلبانی پهپاد)
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه

حضور شریف اگربات در نمایشگاه 22 بهمن دانشگاه صنعتی شریف

حضور شریف اگربات در نمایشگاه 22 بهمن دانشگاه صنعتی شریف

طی برنامه همه ساله دانشگاه صنعتی شریف، امسال نیز همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک نمایشگاه از دستاوردهای این دانشگاه روبروی سردر اصلی این دانشگاه در خیابان آزادی تهران برپا شد. در این نمایشگاه شرکت شریف اگربات پهپاد سمپاش شریف اگربات را برای شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن 1401، به نمایش گذاشت.

شرکت شریف اگربات به عنوان یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید پهپادهای کشاورزی فعالیت کرده و تا کنون پهپادهای 10 و 20 و 30 لیتری با نام پهپاد شریف اگربات را در استان های مختلف به بازار عرضه کرده است. این شرکت در حوزه آموزش و انجام عملیات های سمپاشی مزارع نیز فعال بوده و دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است.

برای شرکت در دوره‌های آموزشی می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای مشاهده و سفارش محصولات این شرکت می توانید به اینجا بروید.

پهپاد سمپاش شریف اگربات در نمایشگاه 22 بهمن 1401
پهپاد سمپاش شریف اگربات در کنار دیگر محصولات فناوره دانشگاه صنعتی شریف
حضور دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نمایشگاه دستاوردهای این دانشگاه در 22 بهمن 1401
بازدید دکتر دهقانی فیروزآبادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از پهپاد سمپاش شریف اگربات در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه شریف در 22 بهمن 1401

حضور این شرکت در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در 22 بهمن 1401 توسط خبرگزاری آنا نیز بازتاب داشته و علاقه مندان می‌توانند این خبر را در این لینک مطالعه کنند.

متن این خبر از قرار زیر است:

پژوهشگر حوزه کشاورزی هوشمند در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد: افزایش ۱۰ برابری سم‌پاشی و کاهش ۹۸ درصدی مصرف آب و سم با تولید پهپاد سم‌پاش شریف

امین طلایی زاده، پژوهشگر حوزه کشاورزی هوشمند از دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه دومین اقتصاد کشور بعد از نفت، کشاورزی است، گفت: درنتیجه هرچقدر بتوانیم این اقتصاد را پیشرفت دهیم به سودآوری کشور کمک کرده‌ایم.

وی در رابطه با ضرورت استفاده از فنّاوری نوین در کشاورزی، گفت: از این طریق می‌توانیم بهره‌وری را در کشاورزی افزایش دهیم. بین دو تا سه برابر تولید محصول داشته باشیم. یعنی تولید را با همان امکانات، با همان نیروی انسانی و با همان سطح زیر کشت، با ایجاد تفاوت در روش، چند برابر می‌کنیم.

این پژوهشگر در توضیح محصول تولیدی پهپاد‌های سم‌پاش در دانشگاه شریف، خاطرنشان کرد: نام تجاری این محصول، پهپاد سم‌پاش شریف است. این پهپاد در سه حجم ۱۰، ۲۰ و ۳۰ لیتر تولیدشده است که هر پهپاد ۱۰ لیتری می‌تواند در هر پرواز یک هکتار از زمین‌های کشوری را سم‌پاشی کند.

وی در رابطه با مزایای این محصول اظهار کرد: این پهپاد‌ها روش سم‌پاشی را ۱۰ برابر روش‌های سنتی افزایش داده‌اند. علاوه بر این ۹۸ درصد کاهش مصرف آن و نیز ۳۰ درصد کاهش مصرف سم دارند. همچنین این پهپاد‌ها به‌صورت خودکار سم‌پاشی را انجام می‌دهند، سم‌پاش با سم ارتباط مستقیم ندارد و سلامتی فرد سم‌پاش نیز تضمین می‌شود. زیرا در روش سنتی به دلیل تماس مستقیم با سم سلامتی‌شان تهدید می‌شد. همچنین در شب و زمین پر از گل‌ولای نیز می‌توانند سم‌پاشی کنند.

طلایی زاده با بیان اینکه این محصول تولیدی مشابه داخلی و خارجی دارد، افزود: دو مشابه داخلی دیگر دارد. نسبت به مشابه خارجی خود نیز بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است و از خروج ارز از کشور بسیار نقش بازی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تولید این محصول از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده است و منجر به مهاجرت معکوس به روستا‌ها شده، خاطرنشان کرد: جوانان روستایی با تهیه و خریداری این محصول علاوه بر ایجاد شغل برای خود و همسالانشان، به روستا بازگشته‌اند و کشاورزی را نیز در روستا‌ها رونق داده‌اند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *