18 الی 20 اردیبهشت - دوره آموزشی صلاحیت پروازی پهپاد (مهارت خلبانی پهپاد)
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه

خبرگزاری دانشگاه شریف: پهپاد گرده افشان شرکت شریف اگربات معرفی شد

خبرگزاری دانشگاه شریف: پهپاد گرده افشان شرکت شریف اگربات معرفی شد

تهران – خبرگزاری دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگران این دانشگاه را در طراحی و ساخت ماژول گرده افشان هوایی (پهپاد گرده افشان) معرفی کرد. این پهپاد قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای داخلی و خارجی را داشته و به صورت هوشمندانه می‌تواند باغ‌های مختلف را به صورت نقطه‌ای و پیوسته گرده افشانی کند. (لینک خبر در سایت دانشگاه شریف)

دکتر امین طلایی‌زاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شریف اگربات، در خصوص این پهپاد گفت: ماژول گرده افشان هوایی برای اولین بار در کشور ارائه شده و مبنای کاری آن به صورت پودر پاشی است. این ماژول می‌تواند به صورت کاملاً مستقل و بدون نیاز به سیم‌کشی، با باتری و سنسورهای مخصوص خود عمل کند.

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماژول می‌توان به گرده افشانی با سرعت بالا (15 هکتار در ساعت)، امکان گرده افشانی به صورت نقطه‌ای و پیوسته، و گرده افشانی خودکار بر پایه مکانیزم پودر پاش اشاره کرد.

دکتر طلایی‌زاده تصریح کرد: تا کنون تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده است، اما اکنون ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این فناوری است. ماژول ارائه شده توسط شرکت شریف اگربات از تکنولوژی و هوشمندی بیشتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار است.

گفتنی است شرکت شریف اگربات مرکز تخصصی رباتیک کشاورزی است که در حوزه تولید و ارائه خدمات پهپادهای کشاورزی فعال است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این شرکت به آدرس sharifagrobot.com مراجعه کنند.

لینک خبر در خبرگزاری تسنیم: طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان از سوی پژوهشگران شریف

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *